środa, 21 maja 2014

Ja i sklepy  z bielizną...

Sklep z bielizną dla wielu kobiet jest jak sklep z cukierkami dla dzieci...
( tak naprawdę to chyba nie tylko dla kobiet) ;)

Przynajmniej tak powinno być. Wiele z nas chcąc poprawić sobie humor, przekracza drzwi sklepu by znaleźć się w cudownym świecie: koronek, kolorów, fasonów.

Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie miejsce niczym piernikowy domek Baby Jagi. Leciutkie niczym bezy koronkowe biustonosze, przeplatają się z plungowymi muffinami, a na samej górze ciężkie śmietanowe torty z kremem w postaci biustonoszy z wypełnieniem kuszą was od wejścia. Wchodząc dalej wasze oczy przyciągają kostiumy kąpielowe, niczym owocowe galaretki soczyście kolorowe. Rozsądek kieruje was dalej w stronę deserów dietetycznych – bielizny w beżowych kolorach, która choć już nie tak apetyczna, nie spowoduje wyrzutów sumienia. Kiedy ulegniesz tym pysznym smakowitym deserom,  nie czujesz, że pokusa wzięła górę, czujesz się dopieszczona i piękna. Bo czym było by nasze życie bez ulegania chwilom słabości.
Tak powinna czuć się kobieta w sklepie z bielizną…

Problem w tym, że cały czas brak na naszej mapie miejsc magicznych z pomysłem. Jak wobec tego powinien wyglądać sklep z bielizną?

Na początku wyeliminuję z pojęcia sklep z bielizną miejsca, gdzie bielizna stanowi cześć oferty czyli sieci takie jak Mark & Spencer, tam nie ma tej atmosfery, którą chciałabym wam przybliżyć.
Sklepy z bielizną ja dziele na trzy kategorie:


  • 1.       Sklepy monobrandowe, czyli takie posiadające tylko jedną markę w środku. Do nich należy np. Agent Provocateur, La Perla.
  • 2.       Sklepy multibrandowe, czy takie, które w swojej ofercie mają więcej niż jedną markę, posiadające misję i koncepcje na to jak będzie wyglądał ich „ pierniczkowy domek”.
  • 3.       Sklepy multibrandowe posiadające wszystko i nic, posiadające wiele marek, ale tak naprawdę, nie wiadomo na czym się skupiają, sklep bez wyrazu.


Jak się pewnie domyślacie, skupie się dziś na grupie drugiej, w niej najczęściej możemy poczuć się wyjątkowo. Są to sklepy, które nie tylko skupiają się na produkcie, ale przede wszystkim na atmosferze jaka panuje w sklepie.

Pomimo, iż jestem wielką fanką wielu marek i ich butików, absolutnie nie wierzę w sklepy monobrandowe z bielizną. Nie wiem, czy wiele kobiet zdaje sobie sprawę, iż w standardowo dostępnych rozmiarów jest aż 120! Żaden producent nie jest w stanie spełnić oczekiwań kobiet w tylu rozmiarach. Oczywiście, każdy ze sklepów targetuje sobie grupę odbiorców, ale może się okazać, że nasza grupa za chwilę okaże się nieaktualna, ponieważ rozmiar biustu kobietom zmienia się nawet 2 razy do roku. (ma to przede wszystkim  związek z wahaniami wagi).

W ostatnim czasie wiele możemy przeczytać o eksplozji biustów w Polsce. Coraz częściej spotkać możemy dziwne rozmiary w sklepach z bielizną takie jak J, K, a nawet M, ale czy to znaczy, że statystyczna Polka nosi rozmiar miseczki G+?

Oczywiście, że nie. Jak pokazują badania, w przeciągu ostatnich 20 lat Polkom urosły biusty. Wiąże  się to z ogromną ilością hormonów, która jest przemycana do naszej żywności. Nie jest jednak prawdą, że co druga z nas nosi rozmiar H.

Dzięki mojej pracy mam podgląd do rozmiarów, które się sprzedają w Polsce. W AB OVO najlepiej sprzedającymi się rozmiarami są rozmiary :65D, 70C, 70DD. Możemy więc przyjąć, że statystyczna Polka to posiadaczka średniej wielkości biustów. Dowodem na to jest mapa biustów:

http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=5285

Jak więc zbudować idealną ofertę sklepu z bielizną, tak aby sprostać oczekiwaniom jak największej liczby kobiet?

Jak pisałam wcześniej koncept multibrandowy jest czymś co bardzo mocno rozwija się teraz na świecie.
Ważne jest jednak aby zbudować ofertę komplementarną, która   będzie się uzupełniać, a nie konkurować.
Podstawą jest oparcie sprzedaży na 2 głównych markach. Do tego ważne są inne linie, które uzupełnią całą tabele + marki funkcjonalne.

Postaram się przestawić jak powinna kształtować się oferta sklepu z bielizną.
W sklepie z bielizną damską powinny znajdować się:
  • 1.       Bielizna codzienna
  • 2.       Bielizna wizytowa
  • 3.       Bielizna na duże biusty
  • 4.       Bielizna Sportowa
  • 5.       Bielizna Ślubna
  • 6.       Bielizna dla kobiet w ciąży
  • 7.       Bielizna nocna
  • 8.       Bielizna funkcionalna : biustonosze strapless, do głębokich dekoltów, multiway
  • 9.       Stroje kąpielowe
  • 10.   Rajstopy i Pończochy
  • 11.   Akcesoria do bielizny
  • 12.   Bielizna modelująca

Tak wiele elementów składa się na zbudowanie oferty komplementarnej sklepu z bielizną. Do tego musimy zadbać aby klientka miała wybór.
Chciałabym napisać o sklepie, który dawno mnie zainspirował. Jego właścicielka Rebecca Apsan, napisała książkę o bieliźnie, która  była moi pierwszym elementarzem.
Rebecca 35lat temu stworzyła miejsce, do którego przychodziły gwiazdy. To Rebecca dobierała bieliznę dziewczynom z  „ Seksu w Wielkim Mieście”.
Jej sklep jest idealnym przykładem sklepu ze słodyczami dla kobiet. Już przy wejściu czujemy, że to miejsce ma klimat.
Właścicielka nie jest tylko sprzedawcą, ona jest przyjaciółką każdej z klientek. Nie tylko dobiera bieliznę do rozmiaru, ona dobiera bieliznę do naszej osobowości.
Na jej przykładzie możemy zobaczyć, że znajdziemy u niej wszystkie grupy produktów o których pisałam i wiele więcej.
Chcąc budować relację z klientami Rebecca, organizuje warszaty dla kobiet.

Wiele osób jednak decyduję się na zakupy w sklepach typu Triumph i Intimissimi. Tylko jak możemy poczuć klimat sklepu i oddać się błogiemu szaleństwu kiedy całe wnętrze jest takie bez wyrazu?
To tak jakbyśmy poszli do sojowej cukierni, i jedząc substytuty kremów wmawiali sobie, że smakują tak samo. W całej tej naszej dzisiejszej gonitwie mamy tak mało przyjemności, już nie mówiąc o tym, jak rzadko pozwalamy sobie na prawdziwe słodycze.

Znalezienie sklepu z bielizną, w którym pokochamy nie tylko produkt ,ale i miejsce, które sprawi, że w zgiełku miasta poczujemy się jak w innym świecie.

Świat, gdzie nigdy nie usłyszysz, że rozmiar, który nosisz jest tak nietypowy, i że go nie ma, nie dowiesz się, że to nie wina majtek a twojej figury, ze ta oponka tak odstaje. Poczujesz się piękna i wyjątkowa.   Świat ten to świat sklepów multibrandowych, który czeka na ciebie, ale czy odważysz się go znaleźć?



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz