Ja i sklepy z
bielizną...
Sklep z bielizną dla wielu kobiet jest jak sklep z
cukierkami dla dzieci...
( tak naprawdę to chyba nie tylko dla kobiet) ;)
Przynajmniej tak powinno być. Wiele z nas chcąc poprawić
sobie humor, przekracza drzwi sklepu by znaleźć się w cudownym świecie:
koronek, kolorów, fasonów.
Zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie miejsce niczym piernikowy
domek Baby Jagi. Leciutkie niczym bezy koronkowe biustonosze, przeplatają się z
plungowymi muffinami, a na samej górze ciężkie śmietanowe torty z kremem w
postaci biustonoszy z wypełnieniem kuszą was od wejścia. Wchodząc dalej wasze
oczy przyciągają kostiumy kąpielowe, niczym owocowe galaretki soczyście
kolorowe. Rozsądek kieruje was dalej w stronę deserów dietetycznych – bielizny
w beżowych kolorach, która choć już nie tak apetyczna, nie spowoduje wyrzutów
sumienia. Kiedy ulegniesz tym pysznym smakowitym deserom, nie czujesz, że pokusa wzięła górę, czujesz
się dopieszczona i piękna. Bo czym było by nasze życie bez ulegania chwilom
słabości.
Tak powinna czuć się kobieta w sklepie z bielizną…
Problem w tym, że cały czas brak na naszej mapie miejsc
magicznych z pomysłem. Jak wobec tego powinien wyglądać sklep z bielizną?
Na początku wyeliminuję z pojęcia sklep z bielizną miejsca,
gdzie bielizna stanowi cześć oferty czyli sieci takie jak Mark & Spencer,
tam nie ma tej atmosfery, którą chciałabym wam przybliżyć.
Sklepy z bielizną ja dziele na trzy kategorie:
- 1. Sklepy monobrandowe, czyli takie posiadające tylko jedną markę w środku. Do nich należy np. Agent Provocateur, La Perla.
- 2. Sklepy multibrandowe, czy takie, które w swojej ofercie mają więcej niż jedną markę, posiadające misję i koncepcje na to jak będzie wyglądał ich „ pierniczkowy domek”.
- 3. Sklepy multibrandowe posiadające wszystko i nic, posiadające wiele marek, ale tak naprawdę, nie wiadomo na czym się skupiają, sklep bez wyrazu.
Jak się pewnie domyślacie, skupie się dziś na
grupie drugiej, w niej najczęściej możemy poczuć się wyjątkowo. Są to sklepy,
które nie tylko skupiają się na produkcie, ale przede wszystkim na atmosferze
jaka panuje w sklepie.
Pomimo, iż jestem wielką fanką wielu marek i ich butików,
absolutnie nie wierzę w sklepy monobrandowe z bielizną. Nie wiem, czy wiele
kobiet zdaje sobie sprawę, iż w standardowo dostępnych rozmiarów jest aż 120!
Żaden producent nie jest w stanie spełnić oczekiwań kobiet w tylu rozmiarach.
Oczywiście, każdy ze sklepów targetuje sobie grupę odbiorców, ale może się
okazać, że nasza grupa za chwilę okaże się nieaktualna, ponieważ rozmiar biustu
kobietom zmienia się nawet 2 razy do roku. (ma to przede wszystkim związek z wahaniami wagi).
W ostatnim czasie wiele możemy przeczytać o eksplozji
biustów w Polsce. Coraz częściej spotkać możemy dziwne rozmiary w sklepach z
bielizną takie jak J, K, a nawet M, ale czy to znaczy, że statystyczna Polka
nosi rozmiar miseczki G+?
Oczywiście, że nie. Jak pokazują badania, w przeciągu
ostatnich 20 lat Polkom urosły biusty. Wiąże
się to z ogromną ilością hormonów, która jest przemycana do naszej
żywności. Nie jest jednak prawdą, że co druga z nas nosi rozmiar H.
Dzięki mojej pracy mam podgląd do rozmiarów, które się
sprzedają w Polsce. W AB OVO najlepiej sprzedającymi się rozmiarami są rozmiary
:65D, 70C, 70DD. Możemy więc przyjąć, że statystyczna Polka to posiadaczka
średniej wielkości biustów. Dowodem na to jest mapa biustów:
http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=5285
Jak więc zbudować idealną ofertę sklepu z bielizną, tak aby
sprostać oczekiwaniom jak największej liczby kobiet?
Jak pisałam wcześniej koncept multibrandowy jest czymś co
bardzo mocno rozwija się teraz na świecie.
Ważne jest jednak aby zbudować ofertę komplementarną,
która będzie się uzupełniać, a nie
konkurować.
Podstawą jest oparcie sprzedaży na 2 głównych markach. Do
tego ważne są inne linie, które uzupełnią całą tabele + marki funkcjonalne.
Postaram się przestawić jak powinna kształtować się oferta
sklepu z bielizną.
W sklepie z bielizną damską powinny znajdować się:
- 1. Bielizna codzienna
- 2. Bielizna wizytowa
- 3. Bielizna na duże biusty
- 4. Bielizna Sportowa
- 5. Bielizna Ślubna
- 6. Bielizna dla kobiet w ciąży
- 7. Bielizna nocna
- 8. Bielizna funkcionalna : biustonosze strapless, do głębokich dekoltów, multiway
- 9. Stroje kąpielowe
- 10. Rajstopy i Pończochy
- 11. Akcesoria do bielizny
- 12. Bielizna modelująca
Tak wiele elementów składa się na zbudowanie oferty
komplementarnej sklepu z bielizną. Do tego musimy zadbać aby klientka miała
wybór.
Chciałabym napisać o sklepie, który dawno mnie zainspirował.
Jego właścicielka Rebecca Apsan, napisała książkę o bieliźnie, która była moi pierwszym elementarzem.
Rebecca 35lat temu stworzyła miejsce, do którego
przychodziły gwiazdy. To Rebecca dobierała bieliznę dziewczynom z „ Seksu w Wielkim Mieście”.
Jej sklep jest idealnym przykładem sklepu ze słodyczami dla
kobiet. Już przy wejściu czujemy, że to miejsce ma klimat.
Właścicielka nie jest tylko sprzedawcą, ona jest
przyjaciółką każdej z klientek. Nie tylko dobiera bieliznę do rozmiaru, ona
dobiera bieliznę do naszej osobowości.
Na jej przykładzie możemy zobaczyć, że znajdziemy u niej
wszystkie grupy produktów o których pisałam i wiele więcej.
Chcąc budować relację z klientami Rebecca, organizuje
warszaty dla kobiet.
Wiele osób jednak decyduję się na zakupy w sklepach typu
Triumph i Intimissimi. Tylko jak możemy poczuć klimat sklepu i oddać się
błogiemu szaleństwu kiedy całe wnętrze jest takie bez wyrazu?
To tak jakbyśmy poszli do sojowej cukierni, i jedząc
substytuty kremów wmawiali sobie, że smakują tak samo. W całej tej naszej
dzisiejszej gonitwie mamy tak mało przyjemności, już nie mówiąc o tym, jak
rzadko pozwalamy sobie na prawdziwe słodycze.
Znalezienie sklepu z bielizną, w którym pokochamy nie tylko
produkt ,ale i miejsce, które sprawi, że w zgiełku miasta poczujemy się jak w innym świecie.
Świat, gdzie nigdy nie usłyszysz, że rozmiar, który nosisz
jest tak nietypowy, i że go nie ma, nie dowiesz się, że to nie wina majtek a
twojej figury, ze ta oponka tak odstaje. Poczujesz się
piękna i wyjątkowa. Świat ten to świat
sklepów multibrandowych, który czeka na ciebie, ale czy odważysz się go
znaleźć?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz